جهاددانشگاهی، زیست‌بوم دانش‌‌بنیان فرهنگ بر پایه انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4187750
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی، زیست‌بوم دانش‌‌بنیان فرهنگ بر پایه انقلاب اسلامی است

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی، زیست‌بوم دانش‌بنیان فرهنگ بر پایه انقلاب اسلامی است و مسیر استعدادیابی در جهاددانشگاهی به‌ شکل مستمر ادامه پیدا می‌کند.

سیدرضی آقاسیدی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهیسیدرضی آقاسیدی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی در حاشیه گردهمایی رؤسای جهاددانشگاهی که به میزبانی واحد قم به‌صورت رسمی، امروز، ۲۲ آذرماه در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: جهاددانشگاهی، زیست بوم دانش‌بنیان فرهنگ بر پایه انقلاب اسلامی است و  مسئله‌محور بودن همواره در دستور کار کلیه اقدامات فرهنگی، علم و فناوری و آموزشی است و در این عرصه پیشران و خط‌شکن بوده است.

وی افزود: این اکوسیستم در بدنه و شبکه دانشگاهی و بین دانشجویان شکل گرفت و از ابتدا نیز انرژی جوانی، خلاقیت و نوآوری لوکوموتیو و محرک این سیستم بوده است و همواره جوانان در این نهاد انقلابی مسئله‌محور در میدان بودند و در راستای رفع نیازها و مسائل به‌روز جامعه فعال بودند.

آقاسیدی اظهار کرد: در سال‌های اخیر با چالش‌هایی از قبیل ممنوعیت جذب و به‌کارگیری و تغییرات در فضای دانشگاهی و کنش‌گری‌های دانشجویی مواجه بودیم اما براین عقیده هستیم که باید ظرفیت استعدادیابی و نخبه‌پروری در بستر جهاددانشگاهی بازآفرینی شود.

وی بیان کرد: درگاه‌ها و شبکه‌های استعدادیابی جهاددانشگاهی در حال طراحی مسیر آسان‌تر برای حضور و مشارکت نخبگان و دانشجویان است تا امیدآفرینی در جامعه تزریق کنیم و به‌ شکل دانش‌بنیان مسائل به‌روز جامعه را مرتفع کنیم.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی دارای شبکه ملی و فراملی دانشجویان است و نمونه بارز آن می‌توان به مسابقات بین‌المللی دانشجویان اسلام، مناظرات دانشجویی و بسیاری از مسابقات پارک علم و فناوری که مبدع آن جهاددانشگاهی بوده، اشاره کرد.

آقاسیدی گفت: مسیر استعدادیابی در جهاددانشگاهی به‌ شکل مستمر ادامه پیدا می‌کند که از طریق رویدادهای دانشجویی، پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی و خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا به‌عنوان رسانه‌های این دو مجموعه انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha